مفاهيم و تعاريف مديريت بازار و جايگاه آن
انواع بازار و محيط بازاريابي
تقسيم بازار و تعيين بازار هدف
نيازها و رفتار خريداران
اندازه گيري کمي بازار و پيش بيني فروش (آشنايي با مدلهاي کمي و کيفي
اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي
برنامه ريزي بازاريابي عمومي و بازاريابي بيمه
تحقيقات بازاريابي
سيستمهاي بازاريابي و انواع مدلهاي بازاريابي
مقدمه
بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخصهاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي باشد. چرا که جوامع امروزي بيش از هر زمان ديگري از يک طرف با نيازها و بالاخص خواسته هاي روز افزون انسانها و از طرف ديگر با کمبود منابع مواجه بوده و مديران بايد با منابع محدود موجود جوابگوي خواسته هاي نامحدود افراد باشند.
بازاريابي داراي مفهوم خيلي گسترده بوده و همان طوري که پيتر دراکر بيان مي کند از ديدگاه مشتريان, بازاريابي دربرگيرنده همه فعاليتهاي يک سازمان است. بنابراين به جاست که به جاي واژه بازاريابي از عبارت مديريت بازار که دربرگيرنده کليه فعاليتهاي فوق است, استفاده گردد.
مفاهیم اصلی با …

برچسب ها




محصولات پر فروش


Untitled
 
 
 
 


محبوب ترین ها